Jak zbudować własną markę na Instagramie?

Jak zbudować własną markę na Instagramie? Instagram obok Facebooka zajmuje jedno z pierwszych miejsc, jeśli w grę wchodzą portale społecznościowe. Jedni posiadają tam konta prywatne, inni firmowe. Jedni stawiają na niego by komunikować się ze znajomymi, by dzielić się zdjęciami, filmami lub relacjami. Bardzo duży jednak odsetek ludzi traktuje ten portal czysto biznesowo, stawiając na darmową formę reklamy w Internecie, która dobrze prowadzona może zapewnić i zagwarantować pełną skuteczność.

Dziś marketing na Instagramie to ogromne możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców. To promowanie swojej marki i pozwalanie innym zaznajomić się z nią bardziej. To w końcu rozwijanie biznesu bez wkładu finansowego, jaki musimy przeznaczyć w przypadku innych form reklamy. W przypadku Instagrama, promowanie marki jest najlepszym rozwiązaniem na jakie tylko możemy postawić, aby osiągnąć zamierzony cel. Im lepiej się też za to zabierzemy, tym lepsze będę tego efekty.

Po pierwsze – dlaczego warto postawić na marketing na Instagramie?

Powodów dla których warto wybrać właśnie Instagram do promowania własnej marki jest wiele. Dzięki niemu możemy łatwiej osiągnąć zasięg organiczny. Gwarantuje on 100% możliwości, a w porównaniu do Facebooka jest to tylko 3%. Dzięki niemu możemy zdecydowanie szybciej podnieść widoczność swojej marki. Porównując do innych portali społecznościowych, Instagram skupia się przede wszystkim na grafice,a w przypadku skutecznego social media ma to niebywale duże znaczenie.

Po drugie – zaczynamy budować markę

Jak zbudować własną markę na Instagramie?

Mamy własną firmę. Jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami z małym gronem odbiorców. Chcemy zrobić coś, by stała się ona bardziej znana i byśmy mogli trafić do osób, które mogłyby potencjalnie być naszymi klientami. Stawiając na marketing na Instagramie należy działać krok po kroku, aby osiągnąć zamierzony cel. Musimy przede wszystkim posiadać tam własne konto. Najlepiej, aby jego nazwa dotyczyła marki, firmy lub czegoś co jest z nią związane.

Warto na wstępie prześledzić profile konkurencji. Sprawdzić, jak oni prowadzą konto, na czym się skupiają, w jaki sposób docierają do swoich odbiorców. Dzięki temu my sami jako początkujący w tym temacie będziemy mogli uzyskać podstawową wiedzę, jak działać by Instagram pozwolił nam rozwinąć skrzydła i postawić na pełen rozwój naszej firmy na rynku. Jak więc znaleźć konkurencję? W wyszukiwarce Google wpisujemy słowo Instagram i nazwę firmy, z którą w danej branży konkurujemy. W ten sposób uzyskamy dostęp do ich profilu, który możemy w pełni zobaczyć, prześledzić i wyciągnąć z tego ważne oraz istotne informacje. Im więcej stron prześledzimy, tym większą w tym zakresie uzyskamy wiedzę.

Stawiamy przede wszystkim na hasztagi, bowiem to one właśnie odgrywają tutaj znaczącą i kluczową rolę. Dzięki nim możemy dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. Hasztagi powinny być przemyślane, kluczowe dla nas, takie, które związane są z branżą, z naszą firmą, ale również i takie, które są łatwe i które często są wykorzystywane. Poprzez hasztagi ludzie znajdują nasze posty, bowiem tak właśnie działa marketing na Instagramie. W przypadku tego portalu do każdego postu możemy dodać 30 hasztagów. Im ich więcej i im bardziej one trafione, tym większa szansa na dotarcie do osób, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Poszukując hasztagów warto sprawdzać ile jest postów, jakie one generują interakcje, kto jest aktywny i czy pod danym hasztagiem są potencjalni klienci. Hasztagi można podzielić na dwie grupy. Jedna to ogólna dla biznesu, gdzie pojawiają się klasyczne słowa kluczowe, jak: firma, agencja, social media, sklep online, zakupy w Internecie i tak dalej. Druga z kolei obejmuje hasztagi, które są związane bezpośrednio z postem, jaki udostępniamy. Nawiązujemy więc nim do wstawionej grafiki czy filmu.

Przechodzimy dalej do treści. Należy postawić oczywiście na przyciągające uwagę zdjęcia, takie, nad którymi przeglądający będzie chciał przystanąć nieco dłużej i zagłębić się w treść, jaką umieścimy pod fotografią. Z pewnością marketing na Instagramie w przypadku wpisów na początku wielu osobom przysparza wielu problemów i pochłania mnóstwo czasu, jednak już w niedalekiej przyszłości staje się to zdecydowanie łatwiejsze. Dobrymi narzędziami pomocnymi w tworzeniu treści są między innymi Canva.com, Instaquote, Videohance, Over, Recite.

Istotną rolę odgrywa także publikowanie naszych wpisów. Nie można tego robić zbyt, ale też i nie za rzadko. Najlepszym rozwiązaniem jest publikowanie wpisów raz dziennie, tak, aby być aktywnym użytkownikiem i by każdego dnia dać jakąś cząstkę siebie, aby odbiorcy poznali naszą markę z każdym dniem bardziej. Bycie aktywnym to podstawa, by móc szukać klientów i do nich docierać.

Jak więc widać nie trzeba wcale wiele, by marketing na Instagramie mógł pozwolić nam się rozwijać i stawiać na pracę nad naszą marką. Warto poświęcić temu odrobinę czasu, bowiem social media to najlepsze w co możemy dziś, w XXI wieku w dobie Internetu wybrać, by otrzymać to, na czym tylko nam zależy.